Η Γεωπολιτκή και Πολιτική Γεωγραφία βρίσκει στις δύο σχολές κοινά σημεία δράσης και ενδιαφέροντος.
Τα κράτη παρομοιάζονται με ζωντανούς οργανισμούς που αναδύονται συνεχώς σε έναν ανελέητο αγώνα επιβίωσης στον χώρο(RAUM) , όπως επίσης και τα κράτη δεν μπορούν να περιοριστούν σε έναν χώρο περιορισμένο και δεδομένο.
Τα κράτη με υψηλή (KULTUR) ,διακρίνονται για τις επεκτάσεις έναντι πιο αδύναμων κρατών
με βάση την ισχύ στον ευρύτερο ζωτικό χώρο.
Και οι δύο σχολές αναγνωρίζουν την σημασία της γεωγραφίας στον πολιτικό χώρο και πολιτισμικό χώρο όπως επίσης και την ανάλυση γεωγραφικών παραγόντων .
Με βάση την γεωγραφία χωρίζουν τον κόσμο σε ζώνες βλέποντας παράδειγμα από την Γερμανική σχολή το ( Houshofer pan-region model ) και από την Αγγλοσαξωνική σχολή την Κεντρική Γη και Εσωτερική και Εξωτερική ημισέληνος κατά τον Mackinder όπως επίσης και την HEARTLAND και RIMLAND κατά τον Spykman.
Η Γεωστρατηγική θέση των χωρών και των περιφερειών παίζει και για τις δύο σχολές σημαντικό ρόλο όπως επίσης και ο ζωτικός χώρος ο οποίος εξασφαλίζει και για τις δύο σχολές την ανάγκη ύπαρξης σε αυτόν με απώτερο στόχο την παγκόσμια κυριαρχία.
Συμμαχίες ,ύπαρξη ζωνών επιρροής, γεωπολιτικά συμφέροντα ,ανταγωνισμός μεταξύ των κρατών και η προσπάθεια για παγκόσμια κυριαρχία με βάση την χερσαία επέκταση κατά κύριο μέσο για την Γερμανική σχολή ,έναντι της θαλάσσιας κυριαρχίας που υποστήριζε περισσότερο η Αγγλοσαξωνική σχολή.
Η Γερμανική και Αγγλοσαξωνική σχολή στην Γεωπολιτική /Πολιτική Γεωγραφία τονίζουν την σημασία της επέκτασης μέσω της ισχύς για την κατάληψη του ζωτικού χώρου όπως τον αντιλαμβάνεται η καθεμία από αυτές .
