Το νέο σύστημα επίδειξης παρουσιάστηκε σε μια τελετή στο περίπτερο της Rheinmetall την ημέρα των εγκαινίων της έκθεσης στο Παρίσι. Η ιδέα που οδήγησε στο GMARS ήταν να έχουμε την ίδια ισχύ πυρός ενός MLRS με κινητικότητα στην ξηρά ίση με αυτή του HIMARS, η λύση ήταν να εγκατασταθεί ο εκτοξευτής MLRS πάνω από ένα φορτηγό, σε αυτήν την περίπτωση ένα HX2 8×8 που παράγεται από Rheinmetall MAN Military Vehicles (RMMV) στις εγκαταστάσεις της στη Βιέννη. Η στρατηγική κινητικότητα είναι βασικός παράγοντας κατά την αναδιάταξη σε μεγάλες αποστάσεις και η ανάγκη χρήσης οχήματος με ερπύστριες για την ανάπτυξη του MLRS δεν ήταν η καλύτερη λύση.
Επίσης ο αρχικός εκτοξευτής του MLRS πλάτους 3 μέτρων ξεπερνά τα όρια πλάτους των περισσότερων ευρωπαϊκών χωρών, συνήθως 2,55 μέτρα. Προκειμένου να ανταποκριθεί στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και να επιτρέψει στο GMARS να κινείται στους δρόμους χωρίς την ανάγκη αστυνομικής συνοδείας, η Rheinmetall κατάφερε να μειώσει τον χώρο μεταξύ των δύο πυραύλων, μειώνοντας το πλάτος στα 2,5 μέτρα.
Το GMARS έχει μήκος 9,8 μέτρα και ύψος 3,9 μέτρα, τα μέτρα αυτά εμπίπτουν στους περιορισμούς της πολιτικής κυκλοφορίας. Τα δύο μέλη του πληρώματος φιλοξενούνται στην θωρακισμένη καμπίνα, η οποία μπορεί ωστόσο να δεχθεί και τρίτο επιβάτη. Πλήρως φορτωμένο το GMARS έχει μάζα 42.240 kg, ενώ άδειο είναι 31.140 kg.
Η σύζευξη του εκτοξευτή και του φορτηγού δίνει μια λύση ικανή να κινηθεί για εκατό χιλιόμετρα στη στεριά χωρίς πρόβλημα, η μέγιστη ταχύτητα στο δρόμο είναι 100 km/h ενώ η αυτονομία σε ονομαστικές συνθήκες είναι 700 km. Ο εκτοξευτής διατηρεί τον μηχανισμό φόρτωσης που έχει το MLRS, και επομένως το GMARS, είναι αυτόνομο έχοντας τη δυνατότητα να ξεφορτώσει το άδειο λοβό και να φορτώσει τον γεμάτο χωρίς να χρειάζεται εξωτερικό γερανό. Αυτό επιτρέπει την επαναφόρτωση σε διασκορπισμένες περιοχές χωρίς τη συγκέντρωση πυρομαχικών στο ίδιο σημείο, ένα μέτρο ασφαλείας έναντι εχθρικών απειλών, όπως περιπλανώμενα πυρομαχικά και οπλισμένα UAS. Σύμφωνα με τον κ. Meyering, το GMARS δεν χρειάζεται σκελετούς για τη σταθεροποίηση του οχήματος κατά τη διάρκεια της πυροδότησης σε συνδυασμό με το σύστημα πλοήγησης αδρανειακής/GPS και το σύστημα ελέγχου πυρός, αυτό επιτρέπει τη μείωση του χρόνου της βολής, του τελευταίου κλειδιού για την αποφυγή πυρός από το αντιπυροβολικό.
Ενώ έχει πολύ μεγαλύτερη κινητικότητα στην ξηρά από τον ερπυστριοφόρο εκτοξευτή M270 MLRS, και τον ίδιο με τον τροχοφόρο εκτοξευτή M142 HIMARS, όταν το συγκρίνουμε με το τελευταίο, το GMARS δεν μπορεί να μεταφερθεί αεροπορικώς σε αεροσκάφος κλάσης C-130. Η Rheinmetall σημειώνει ότι αυτή είναι κυρίως μια απαίτηση των ΗΠΑ, οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι η μόνη χώρα που μπορεί να αναπτύξει αεροπορικώς έναν σχηματισμό μεγέθους ταξιαρχίας, ενώ το GMARS έχει σχεδιαστεί κυρίως για να ανταποκρίνεται στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις, τώρα που η Γηραιά Ήπειρος αντιμετωπίζει ξανά μια απειλή από η ανατολή. Η διπλάσια ισχύς πυρός ενός HIMARS θεωρήθηκε επομένως μεγαλύτερης σημασίας από την ικανότητα ανάπτυξης αέρα, η ταχύτητα και η εμβέλεια σε δρόμους εξασφαλίζουν γρήγορη ανάπτυξη ακόμη και σε μερικές χιλιάδες χιλιόμετρα, αποστάσεις που μπορεί να συναντήσει κανείς στο ευρωπαϊκό θέατρο επιχειρήσεων.
Σχολιάζοντας την απόφαση της εταιρείας να συνεργαστεί με τη Lockheed Martin για την ανάπτυξη του μελλοντικού συστήματος πολλαπλών πυραύλων για τη γερμανική Bundeswehr, ο Marius Meyering σημείωσε ότι ελήφθησαν υπόψη δύο κύριοι λόγοι. το πρώτο είναι ότι η Lockheed Martin είναι ο ηγέτης της αγοράς στο περιβάλλον του ΝΑΤΟ, το δεύτερο είναι ότι η αμερικανική εταιρεία είναι η μόνη που διαθέτει πυρομαχικά με βεληνεκές άνω των 500 km έτοιμα προς χρήση, ενώ οι πύραυλοι μικρότερου βεληνεκούς είναι επίσης πιο οικονομικοί , παράγοντας που επιτρέπει τη μείωση του κόστους τους.
Το GMARS θα μπορεί να εκτοξεύει όλα τα πυρομαχικά που αναπτύχθηκαν από τη Lockheed Martin για το σύστημά της MLRS/HIMARS, εξ ου και το GMLRS εμβέλειας 70 km, διαθέσιμο τόσο με Unitary όσο και με εναλλακτικές κεφαλές, την έκδοση εκτεταμένης εμβέλειας ER GMLRS με βεληνεκές 150 km, το MGM -140 ATACMS με βεληνεκές 300 km, και τέλος το Precision Strike Missile (PrSM) που το βεληνεκές ξεπερνά τα 500 km. Φυσικά, ο αριθμός των πυρομαχικών ανά λοβό ποικίλλει, με 6 για το GMLRS και ER GMLRS, 1 για το ATACMS και 2 για το PrSM. Η Rheinmetall και η Lockheed Martin δεν εξετάζουν το ενδεχόμενο να προσθέσουν πυρομαχικά τρίτων σε αυτά που είναι ήδη διαθέσιμα, κάτι που θα απαιτούσε έγκριση από την κυβέρνηση των ΗΠΑ που μπορεί να μην έρθει ποτέ. Κοιτάζοντας στο μέλλον δύο πιθανά πρόσθετα πυρομαχικά μπορεί να υιοθετηθούν, ένας πύραυλος κρουζ επιφανειακής εκτόξευσης με βεληνεκές 370 km και πύραυλοι 122 mm με βεληνεκές 22 km, χωρίς να έχουν ανακοινωθεί δεδομένα σχετικά με τον αριθμό των ρουκετών που περιέχονται σε ένα μόνο λοβό.
Οι δύο εταιρείες ετοιμάζονται για την πρώτη εκτόξευση του GMARS, η οποία θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του τρέχοντος έτους στην περιοχή πυραύλων του αμερικανικού στρατού White Sands στο Νέο Μεξικό των ΗΠΑ και θα συμμετάσχουν πολυάριθμες αντιπροσωπείες των ΗΠΑ και του εξωτερικού.
Ο Marius Meyering θεωρεί ότι αυτή είναι μια ευκαιρία να δείξει όχι μόνο το νέο σύστημα πολλαπλών εκτοξευτών πυραύλων, αλλά και να τονίσει τις ιδιότητες του μεταφορέα, της οικογένειας φορτηγών HX που προτείνεται από την American Rheinmetall Vehicles και την GM Defense για το Common Tactical Truck του Στρατού των ΗΠΑ (CTT ) πρόγραμμα. Ο Στρατός σκοπεύει να κατασκευάσει τα πρώτα φορτηγά CTT το 2028, με στόχο τα M915 Line Haul Tractor, M1088 Medium Tractor, Palletized Load System και Heavy Expanded Mobility Tactical Truck που αποτελούν μέρος του στόλου τακτικών οχημάτων υπηρεσίας.
ΠΗΓΗ hellenicdefencenet.blogspot PHOTOS rheinmetall