svg

Η Επόμενη γενιά Ραντάρ ECRS Mk1 για το Eurofighter από HENSOLDT και Indra

Η κοινοπραξία Eurofighter Radar Mk1, με τη συνεργασία της HENSOLDT και της Indra, ολοκλήρωσε την παραγωγή των πρώτων ραντάρ ECRS Mk1 (Eurofighter Common Radar System Mark 1), εξοπλισμένων με προηγμένα υποσυστήματα επεξεργαστή και τροφοδοσίας και ελέγχου κεραίας (APSC). Το ECRS Mk1 αποτελεί το ραντάρ επόμενης γενιάς για τα μαχητικά Eurofighter, που κατασκευάζονται από την Airbus για τις αεροπορικές δυνάμεις της Γερμανίας και της Ισπανίας. Βασισμένο σε τεχνολογία πολυκαναλικού AESA (Active Electronically Scanned Array) και έναν επεξεργαστή υψηλής απόδοσης, το σύστημα ενισχύει τις δυνατότητες του Eurofighter σε αποστολές αέρος-αέρος, αέρος-εδάφους υψηλής ανάλυσης και ηλεκτρονικού πολέμου, τόσο ενεργού όσο και παθητικού.
Η σύμβαση για το ECRS Mk1 υπογράφηκε το 2020, και τον Απρίλιο του 2024, οι στρατιωτικές δυνάμεις της Γερμανίας και της Ισπανίας αποφάσισαν την ενσωμάτωση των νέων υποσυστημάτων APSC στο Mk1 Step 1. Σε λιγότερο από 13 μήνες, η HENSOLDT και η Indra ολοκλήρωσαν την παραγωγή των πρώτων ραντάρ με το νέο υλικό, ενώ προχωρούν σε μια εκτεταμένη φάση αξιολόγησης. Το APSC και ο αναβαθμισμένος επεξεργαστής προσφέρουν βελτιωμένη απόδοση, επιτρέποντας γρήγορη εναλλαγή λειτουργιών, ευελιξία αποστολών σε πραγματικό χρόνο και υποστήριξη για μελλοντικές αυτόνομες επιχειρήσεις με χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Ο Δρ. William Gautier, Τεχνικός Διευθυντής Ραντάρ Eurofighter στην HENSOLDT, ανέφερε ότι το νέο υλικό συνδυάζεται με πλήρως αναδιαμορφωμένο λογισμικό, το οποίο αξιοποιεί πλήρως την τεχνολογία AESA, ενώ η σύγχρονη αρχιτεκτονική εξασφαλίζει μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα για τους πελάτες.
Ο Borja Miño, Τεχνικός Διευθυντής του Eurofighter Radar στην Indra, τόνισε ότι η νέα αρχιτεκτονική επεξεργαστή ενισχύει την υπολογιστική ισχύ, βελτιώνει την παράλληλη επεξεργασία και υποστηρίζει προηγμένους αλγόριθμους επεξεργασίας σήματος. Αυτές οι βελτιώσεις όχι μόνο αυξάνουν την τρέχουσα απόδοση αλλά δημιουργούν περιθώριο για μελλοντικές εξελίξεις λογισμικού και δυνατότητες σύντηξης αισθητήρων. Τα πρώτα μοντέλα του ECRS Mk1 προορίζονται για εκτεταμένες δοκιμές πιστοποίησης και πτήσης, με το γερμανικό αεροσκάφος δοκιμών ATRA να χρησιμοποιείται για την αξιολόγηση της απόδοσης του Mk1 Step 1.
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι δοκιμές θα συνεχιστούν, με στόχο την έναρξη μαζικής παραγωγής το καλοκαίρι του 2025. Το ECRS Mk1 θα εγκατασταθεί στα Eurofighter Quadriga στο εργοστάσιο της Airbus Defence and Space στο Μάντσενγκ της Γερμανίας. Το Mk1 Step 1 προσφέρει ήδη ισχυρές δυνατότητες σε αποστολές αέρος-αέρος, αέρος-εδάφους και ηλεκτρονικού πολέμου, ενώ μελλοντικές αναβαθμίσεις λογισμικού θα βελτιώσουν περαιτέρω αυτές τις ικανότητες, προσθέτοντας λειτουργίες όπως η αυτοματοποιημένη διαχείριση εργασιών για τη μείωση του φόρτου των πιλότων και την ενίσχυση της απόδοσης του συστήματος.
PHOTO / HENSOLDT

Leave a reply

Join Us
  • Facebook
  • X Network
  • Pinterest
  • Youtube
Follow
svg Sign In/Sign Up svgSearch svgTrending
HOT NOW svg
Scroll to Top
Loading

Signing-in 3 seconds...

Signing-up 3 seconds...