Η General Atomics AeroTec Systems GmbH (GA-ATS) ενώνει τις δυνάμεις της με την AEE Aircraft Electronic Engineering GmbH (AEE) για την επανασχεδίαση της Μονάδας Διασύνδεσης Κινητήρα (EIU) και του Κεντρικού Συστήματος Προειδοποίησης (CAWS) του αεροσκάφους ειδικών αποστολών Do228 NXT επόμενης γενιάς. Ο κατασκευαστής αεροσκαφών και ο ειδικός στα αεροπορικά ηλεκτρονικά συστήματα από τη Γερμανία υπέγραψαν τη σχετική σύμβαση.
Η Μονάδα Διασύνδεσης Κινητήρα (EIU) αποτελεί κρίσιμο στοιχείο του αεροσκάφους, συνδέοντας τους κινητήρες με το σύστημα διαχείρισης του αεροσκάφους. Συλλέγει και αξιολογεί δεδομένα από τους κινητήρες, δείκτες επιπέδων και θέσεις πτερυγίων, μεταφέροντάς τα στις οθόνες του πιλοτηρίου. Το Κεντρικό Σύστημα Προειδοποίησης (CAWS) εξασφαλίζει την αξιόπιστη μετάδοση προειδοποιητικών μηνυμάτων στο πιλοτήριο. Επιπλέον, το Do228 χρησιμοποιεί διάφορα μικρότερα εξαρτήματα της AEE, όπως ελεγκτές θερμικής θέρμανσης, πλακέτες ρελέ, δείκτες τάσης και ρεύματος.
Η AEE είχε προηγουμένως αναπτύξει τη Μονάδα Διασύνδεσης Κινητήρα για το Do228 NG πριν από την κυκλοφορία του στην αγορά το 2010. Επειδή βασικά εξαρτήματα δεν είναι πλέον διαθέσιμα, η πλήρης επανασχεδίαση της EIU αποτέλεσε ευκαιρία για την ενίσχυση των δυνατοτήτων της με νέα χαρακτηριστικά και βελτιώσεις. Η GA-ATS επέλεξε την AEE για την επανασχεδίαση λόγω της μακρόχρονης εμπειρίας της στην ανάπτυξη και παραγωγή προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων για την αεροπορική βιομηχανία, με εξειδίκευση στις λύσεις διασύνδεσης κινητήρων.
«Ως προμηθευτής του Do228 για περισσότερα από 30 χρόνια, είμαστε υπερήφανοι που συνεχίζουμε και ενισχύουμε αυτή την επιτυχημένη συνεργασία, τώρα με την General Atomics AeroTec Systems ως νέο κάτοχο του Πιστοποιητικού Τύπου», δήλωσε ο Lukas Hamm-Riff, Υπεύθυνος της AEE για τις πιστοποιήσεις EASA Part 21G & Part 145. «Και οι δύο συσκευές αναπτύσσονται σύμφωνα με το Επίπεδο Διασφάλισης Σχεδιασμού (DAL) B. Η παραγωγή και η συντήρηση θα πραγματοποιηθούν υπό τις πιστοποιήσεις μας EASA Part 21G και Part 145, αντίστοιχα.»
«Με την έναρξη της παραγωγής του Do228 NXT, είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς να συνεργαζόμαστε με αξιόπιστους τοπικούς εταίρους και να εξασφαλίσουμε μια σταθερή αλυσίδα εφοδιασμού για να εξυπηρετήσουμε αποτελεσματικά τους πελάτες μας», δήλωσε ο Erik Bollen, Γενικός Διευθυντής της GA-ATS. «Είμαστε χαρούμενοι που, μετά από δεκαετίες επιτυχημένης συνεργασίας με την AEE, μπορούμε να συνεχίσουμε να χτίζουμε πάνω σε αυτή τη συνεργασία και να προωθήσουμε μαζί την επανεκκίνηση του Do228.»

Η επανασχεδίαση της Μονάδας Διασύνδεσης Κινητήρα φέρνει αρκετές σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση του αεροσκάφους, διευκολύνοντας τη λειτουργία και τη διαχείριση του Do228 NXT:
-
Πρόσθετη Είσοδος A429: Η αναβαθμισμένη EIU περιλαμβάνει μια επιπλέον είσοδο A429 για να υποστηρίξει τη μελλοντική ενσωμάτωση με το νέο σύστημα καυσίμων, ενώ θα διαχειρίζεται τη λογική πλήρωσης καυσίμων υπό πίεση μόλις το σύστημα υλοποιηθεί.
-
Εξομοίωση Διακοπτών Ταχύτητας: Η μονάδα θα προσομοιώνει τη λειτουργία διακοπτών ταχύτητας για την αυτόματη εκκίνηση και ανάφλεξη του κινητήρα, εξαλείφοντας την ανάγκη εγκατάστασης ξεχωριστών διακοπτών, απλοποιώντας την εγκατάσταση και τη συντήρηση.
-
Βαθμονόμηση Αναλογικών Αισθητήρων: Η EIU επιτρέπει πλέον τη βαθμονόμηση αναλογικών αισθητήρων, μειώνοντας τον κίνδυνο λανθασμένων συγκρίσεων και αποτρέποντας αποκλίσεις των σημάτων πέρα από τα εργοστασιακά όρια ανοχής.
Η αναβαθμισμένη Μονάδα Διασύνδεσης Κινητήρα προσφέρει πολλαπλά οφέλη στους πελάτες. Ένα βασικό πλεονέκτημα είναι η πλήρης συμβατότητα με προηγούμενες εκδόσεις, εξασφαλίζοντας ότι η νέα μονάδα λειτουργεί ως άμεση αντικατάσταση χωρίς αλλαγές στην υπάρχουσα καλωδίωση ή διαμόρφωση. Ο σχεδιασμός της, προσανατολισμένος στο μέλλον, εξασφαλίζει συμβατότητα με το επερχόμενο σύστημα καυσίμων, καθιστώντας την μακροπρόθεσμη λύση για την εξελισσόμενη τεχνολογία του αεροσκάφους.
Επιπρόσθετα, η εξάλειψη των διακοπτών ταχύτητας μειώνει το κόστος εξαρτημάτων και τις δαπάνες συντήρησης. Τέλος, η αυξημένη ευελιξία των αισθητήρων επιτρέπει τη βαθμονόμηση αναλογικών αισθητήρων, προσφέροντας μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα κατά την τροποποίηση ή αντικατάσταση αυτών των εξαρτημάτων. Αυτό οδηγεί σε βελτιωμένη αξιοπιστία και επιχειρησιακή αποδοτικότητα για τους χειριστές του αεροσκάφους.
Η συνεργασία μεταξύ της General Atomics AeroTec Systems και της AEE Aircraft Electronic Engineering επιβεβαιώνει τη δέσμευσή τους στην καινοτομία και τη συνεχή βελτίωση της αεροπορικής τεχνολογίας, καθιστώντας το Do228 NXT μια πρωτοποριακή πλατφόρμα πολλαπλών ρόλων. Η νέα και βελτιωμένη EIU εξασφαλίζει μεγαλύτερη αποδοτικότητα, αξιοπιστία και οικονομία για τους χειριστές του Do228 NXT παγκοσμίως. Το αεροσκάφος, κατάλληλο για ειδικές αποστολές και ελαφριές μεταφορές, ξεχωρίζει για τις ευέλικτες διατάξεις καμπίνας, την ικανότητα απογείωσης και προσγείωσης σε μικρές αποστάσεις (STOL) και την στιβαρή κατασκευή του.