Η L3Harris Technologies πέτυχε ένα σημαντικό ορόσημο με την επιτυχημένη πρώτη πτήση του συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου Viper Shield. Το προηγμένο σύστημα δοκιμάστηκε σε ένα μονοθέσιο F-16 Block 70της αεροπορίας του Μαρόκου το οποίο επιχειρούσε από την 412th Test Wing στην αεροπορική βάση Edwards, Καλιφόρνια.
Το Viper Shield έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει κορυφαίες δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου (EW) στα F-16, βελτιώνοντας την επιβιωσιμότητά τους στο σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον. Σύμφωνα με τον πειραματικό πιλότο δοκιμών της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, Anthony Pipe, η ενσωμάτωσή του στα Block 70 F-16 αποτελεί ένα τεράστιο τεχνολογικό άλμα σε σχέση με τα παλαιότερα Block 50, παρέχοντας στους πιλότους αυξημένη προστασία απέναντι σε απειλές ραντάρ και πυραύλων.
Η πρώτη πτήση περιλάμβανε μια σειρά δοκιμών που επικεντρώθηκαν στη διαλειτουργικότητα του Viper Shield με τον υπολογιστή αποστολής του αεροσκάφους, καθώς και με το προηγμένο ραντάρ AESA APG-83. Αυτές οι δοκιμές είχαν ως στόχο να διασφαλίσουν την ομαλή ενσωμάτωση του συστήματος και τη βελτιωμένη απόδοσή του σε περιβάλλοντα υψηλής απειλής.
Ο Ed Zoiss, Πρόεδρος του τομέα Space and Airborne Systems της L3Harris, τόνισε ότι η επιτυχία της πρώτης πτήσης ήταν αποτέλεσμα εντατικών εργαστηριακών δοκιμών και ελέγχων σε προσομοιωμένα επιχειρησιακά σενάρια. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι οι παραδόσεις του συστήματος στους διεθνείς χρήστες του F-16 αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2025.
Το Viper Shield ξεχωρίζει ως μια οικονομικά αποδοτική και χαμηλού κινδύνου λύση ηλεκτρονικού πολέμου, παρέχοντας προηγμένες ικανότητες ανίχνευσης και παρεμβολής, ικανές να αποτρέψουν και να διαταράξουν τις απειλές του αντιπάλου. Επιπλέον, σε αντίθεση με άλλα συστήματα EW, μπορεί να ενσωματωθεί εύκολα σε όλα τα F-16, ανεξαρτήτως έκδοσης, χωρίς να απαιτούνται εκτεταμένες τροποποιήσεις στο αεροσκάφος.
Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση της πρώτης του πτήσης, το Viper Shield μπαίνει πλέον στη φάση των εκτεταμένων δοκιμών, φέρνοντας ένα νέο επίπεδο προστασίας και επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας στους στόλους των διεθνών χρηστών του F-16.
ΠΗΓΗ/L3 HARRIS
PHOTO/Michiel Vermeer