Το USN έχει επιδιορθώσει το συνδυαστικό γρανάζι στα μισά σχεδόν από τα Freedom-class LCS, συμπεριλαμβανομένου και ενός που σκοπεύει να παροπλίσει σε δύο χρόνια.
«Είμαστε εν μέρει στα μέσα για την εγκατάσταση αυτής της επισκευής και την αποκατάσταση του βασικού προβλήματος στην κατηγορία των πλοίων αυτών, στην πλήρη τους ικανότητα», δήλωσε ο Αντιναύαρχος Casey Moton, υπεύθυνος του προγράμματος μη Επανδρωμένων και Μικρών Μαχητικών Πλοίων. Το πρόβλημα είναι “ένα θέμα σχεδιασμού στο γρανάζι που δεν θα έπρεπε ποτέ να υπάρχει”, είπε ο Moton.
Το USN και η εταιρεία Lockheed Martin πληρώνουν ισόποσα για τις επισκευές
Η υπηρεσία κανονικά θα έπρεπε να πληρώσει ολόκληρο τον λογαριασμό για τις επισκευές του προβλήματος, αφού αυτό φανερώθηκε, μετά την επίσημη αποδοχή κάποιων πλοίων. Αλλά για το πρόβλημα του γραναζιού των LCS, οι αξιωματούχοι μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν έναν «συμβατικό όρο» για να δηλώσουν ένα «λανθάνον ελάττωμα», δηλαδή ένα κρυφό ελάττωμα, που δεν μπορούσε να ανακαλυφθεί-διαπιστωθεί με εύλογη και συνήθη παρατήρηση ή επιθεώρηση κατά την φάση των δοκιμών αποδοχής των πλοίων. Έτσι το κόστος επισκευής επιμερίστηκε κατά το μισό σε USN και Lockheed Martin.
Αρχικά το USN δεν δέχθηκε την παράδοση νέων πλοίων από τη Lockheed Martin μέχρι να βρεθεί λύση για την επισκευή του γραναζιού
Μέχρι στιγμής, επτά πλοία έχουν επισκευαστεί ή έχει προστεθεί βελτιωμένος εξοπλισμός κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Το πρώτο που έλαβε τη διόρθωση ήταν το Minneapolis-Saint Paul (LCS-21) το 2021, ακολουθούμενο από το Cooperstown (LCS-23). Το Sioux City (LCS-11), το St. Louis (LCS-19), το Marinette (LCS-25) και το Nantucket (LCS-27) έχουν επίσης επιδιορθωθεί, ενώ το Cleveland (LCS-31) εγκατέστησε τον νέο εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της κατασκευής του.
Ακόμα προς επισκευή-τοποθέτηση, νέου σετ συνδυαστικών γραναζιών, βρίσκονται επτά πλοία κλάσης Freedom σε ενεργό υπηρεσία και ένα που ετοιμάζεται αυτήν τη στιγμή.
Παρά την ανάληψη των επισκευών και την πληρωμή μέρους του κόστους τους, το USN εξακολουθεί να φαίνεται πρόθυμο να αποφορτιστεί τουλάχιστον από μερικά από τα πλοία. Το 2025, η υπηρεσία σκοπεύει να παροπλίσει τέσσερα πλοία κλάσης Freedom που θα ήταν λιγότερο από μια δεκαετία σε λειτουργία, τα Wichita (LCS-13), Billings (LCS-15), Indianapolis (LCS-17) και το μόλις επισκευασμένο St. Louis (LCS-19), για να τα καταστήσει διαθέσιμα για στρατιωτικές πωλήσεις στο εξωτερικό.
Κογκρέσο
Το αν θα συμβεί αυτό εξαρτάται από το Κογκρέσο. Αφού το USN πρότεινε να αποσυρθεί ολόκληρη η Freedom-class και προσπάθησε να αποσύρει οκτώ LCS παραλλαγής Freedom στον προϋπολογισμό του 2023, οι νομοθέτες του Κογκρέσου το απαγόρευσαν, επικαλούμενοι τον νόμο περί Εξουσιοδότησης Εθνικής Άμυνας του 2023 που απαγορεύει στο Ναυτικό να αποσύρει περισσότερα από τέσσερα από αυτά τα πλοία ταυτοχρόνως.
Πρόγραμμα
Συμπεριλαμβανομένων των προηγούμενων αποφάσεων, το USN, λόγω δημοσιονομικών περιορισμών, θα παροπλίσει, σύμφωνα με πρόγραμμά του (κάποια έχουν ήδη παροπλιστεί), τα LCS 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17 και 19 σε όλο το FYDP (Το Future Years Defense Program (FYDP) είναι μια βάση δεδομένων που καταγράφει και συνοψίζει δυνάμεις, πόρους και προγράμματα που σχετίζονται με όλες τις επιχειρήσεις του Υπουργείου Άμυνας (DoD) που έχουν εγκριθεί από τον Υπουργό Άμυνας).
Το LCS 1 παροπλίστηκε το 2021.
Έξι πλοία κατηγορίας Freedom (LCS 21, 23, 25, 27, 29 και 31) θα διατηρηθούν, αφού έχουν ολοκληρωθεί ή θα ολοκληρωθούν με την εγκατάσταση της συνδυαστικής βελτίωσης εργαλείων.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα τα πλοία USS Wichita (LCS-13), Billings (LCS-15), Indianapolis (LCS-17) και St. Louis (LCS-19) προβλέπεται να απενεργοποιηθούν εντός του 2025 και να πωληθούν σε συμμαχικές χώρες.
Σετ ανταλλακτικών επισκευής
Χωρίς την επιδιόρθωση αυτή η παραλλαγή Freedom, είναι περιορισμένη στην τελική της ταχύτητα και τα εναπομείναντα πλοία σε υπηρεσία ενδέχεται να πρέπει να περιμένουν χρόνια για να την αποκτήσουν. Ο λόγος έχει να κάνει με την διαθεσιμότητα των απαραίτητων σετ ανταλλακτικών επισκευής από την υποκατασκευάστρια εταιρεία των γραναζιών, RENK AG.
Το USN πιέζει να αποσυρθούν τα παλαιότερα πλοία της παραλλαγής Freedom τόσο λόγω του προβλήματος συνδυαστικών γραναζιών, όσο και λόγω της ακύρωσης του προγραμματισμένου ανθυποβρυχιακού πακέτου αποστολής ASW, λόγω σοβαρών τεχνικών προκλήσεων και αστοχιών από την υποκατασκευάστρια εταιρεία RAYTHEON.
Δηλώσεις
Όταν αποκαλύφθηκε ο προϋπολογισμός του 2024, ο υποναύαρχος John Gumbleton, Αναπληρωτής Βοηθός Γραμματέας του USN για τον προϋπολογισμό, δήλωσε: «το τμήμα εξετάζει ακριβώς τι θα μπορούσαμε να κάνουμε με την πώληση LCS. Η συγκεκριμένη απόφαση εξετάζει αυτή τη στρατηγική για πλοία που έχουμε ήδη παροπλίσει και που μπορεί να εξετάσει το ενδεχόμενο στο μέλλον».
Πέρυσι, ο Αρχηγός Ναυτικών Επιχειρήσεων, ναύαρχος Mike Gilday είπε σε μια επιτροπή για τις πιστώσεις της Γερουσίας, ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο πώλησης των LCS σε άλλες χώρες που θα μπορούσαν να τα χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά, αναφέροντας συγκεκριμένα χώρες στη Νότια Αμερική: «Υπάρχουν χώρες στη Νότια Αμερική, για παράδειγμα… που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα πλοία που έχουν μικρά πληρώματα . Νομίζω ότι υπάρχουν και άλλοι να κοιτάξουμε». Δεν ανέφερε σε ποιες χώρες προσπαθούσε να πουλήσει το USN επί του παρόντος αυτά τα πλοία.
Ελλάδα
Η γνωστή επιστολή του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, Antony Blinken, προς τον Έλληνα Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη σχετικά με την παραχώρηση τεσσάρων LCS κατηγορίας Freedom στην Ελλάδα, στο πλαίσιο ενός μεγάλου πακέτου εξοπλισμού είναι ακόμα σε ισχύ. Η επιστολή επιβεβαιώνει τις μακροχρόνιες εκτιμήσεις για το ενδιαφέρον του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού για απόκτηση LCS.
Η ηγεσία του Ελληνικού Ναυτικού έδειχνε ότι η Ελλάδα εξέταζε, ενεργά, την απόκτηση LCS μετά την αποχώρησή τους από το USN. Το Ελληνικό Ναυτικό επιδιώκει να εκσυγχρονίσει τον στόλο του (Ατζέντα 2030), είτε με μεταχειρισμένα πλοία, είτε με προγράμματα εκσυγχρονισμού παλαιότερων πολεμικών πλοίων που διαθέτει, είτε με τα νέα προγράμματα φρεγατών FDI και κορβετών EPC ή άλλων.
Τα αμερικανικά πλοία LCS, προβλέπεται να μεταφερθούν μέσω του προγράμματος EDA του Office of International Acquisition’s Excess Defense Articles της Υπηρεσίας Ασφάλειας των ΗΠΑ. Η Ελλάδα έχει λάβει επίσης τέσσερα περιπολικά κλάσης Island και πρόκειται να παραλάβει τρία (3) περιπολικά κλάσης Protector, μέσω του ίδιου προγράμματος.
Το Πολεμικό Ναυτικό έχει τους λόγους του που δεν δέχτηκε τα προσφερόμενα ήδη παροπλισμένα LCS και βρίσκεται σε στάση αναμονής, για αποδέσμευση από τις αρμόδιους φορείς των ΗΠΑ, για αυτά που πραγματικά θέλει και επιθυμεί διακαώς (τα Wichita (LCS-13), Billings (LCS-15), Indianapolis (LCS-17) και St. Louis (LCS-19)), προκειμένου κλίσει κάποιες από τις πολλές επιχειρησιακές τρύπες του.
Ας κάνουμε λοιπόν λίγη υπομονή, τίποτα δεν έχει τελειώσει με τα LCS για το Πολεμικό Ναυτικό.
ΠΗΓΗ hellemicdefencenet.blogspot photos locheed martin