Η Bardex, πρωτοπόρος στην τεχνολογία ανύψωσης πλοίων, παρουσιάζει το Floating OmniDock™, μια καινοτόμο πλωτή δεξαμενή που συνδυάζει την ευελιξία ενός συστήματος ανύψωσης με την πρακτικότητα μιας παραδοσιακής ξηρής δεξαμενής, εξαλείφοντας την ανάγκη για συμβιβασμούς. Σχεδιασμένο για να καλύψει τις ανάγκες του Project EUSTON στο Faslane, όπου εξετάζεται η κατασκευή πλωτών ξηρών δεξαμενών για υποβρύχια, το OmniDock προσφέρει μια ευέλικτη, χαμηλού κόστους και φιλική προς το περιβάλλον λύση για καθέλκυση, ανάκτηση και συντήρηση σκαφών. Από εμπορικά και στρατιωτικά πλοία μέχρι υπεράκτιες ανεμογεννήτριες και μη επανδρωμένα σκάφη, το OmniDock επαναπροσδιορίζει την υποδομή συντήρησης, προσφέροντας κινητικότητα, αποδοτικότητα και προσαρμοστικότητα.
Το Floating OmniDock χρησιμοποιεί έναν πρωτοποριακό μηχανισμό ανύψωσης με γραμμικό γρύλο αλυσίδας, που ανυψώνει τα σκάφη από το νερό με ακρίβεια και αξιοπιστία. Σε αντίθεση με τα συρματόσχοινα, η αλυσίδα λειτουργεί σε ευθεία γραμμή, αποφεύγοντας τάσεις κάμψης και φθορά, ενώ δεν απαιτεί λίπανση που θα μπορούσε να μολύνει το θαλάσσιο περιβάλλον. Το σύστημα έχει μικρότερο αποτύπωμα σε σύγκριση με βαρούλκα, καθιστώντας το ιδανικό για περιορισμένους χώρους. Το OmniDock μπορεί να λειτουργήσει ως αυτόνομη πλωτή δεξαμενή ή να μεταφέρει το σκάφος στην ξηρά μέσω συστήματος μεταφοράς, επιτρέποντας ταυτόχρονη συντήρηση πολλαπλών σκαφών, σε αντίθεση με τις παραδοσιακές πλωτές δεξαμενές που εξυπηρετούν ένα σκάφος τη φορά.
Η κατασκευή του OmniDock βασίζεται σε αρθρωτές μονάδες (caissons), προσφέροντας τρεις επιλογές υλικών: προεντεταμένο σκυρόδεμα, χάλυβα ή υβριδικό συνδυασμό. Η λύση σκυροδέματος, υποστηριζόμενη από τη μέθοδο C2C της Safier Ingenierie sas ALFOWT, συναρμολογείται στο νερό, μειώνοντας τα έξοδα μεταφοράς που σχετίζονται με μεγάλες χαλύβδινες κατασκευές. Η χαλύβδινη επιλογή αξιοποιεί τοπικούς πόρους για χαμηλότερο κεφαλαιουχικό κόστος, ενώ η υβριδική προσέγγιση συνδυάζει τη ανθεκτικότητα του σκυροδέματος με τη χαλύβδινη επικάλυψη, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και μειωμένη συντήρηση. Όλα τα συστήματα είναι πιστοποιημένα από Lloyd’s, DNV και NAVSEA, εγγυώντας υψηλά πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας.
Το OmniDock ξεχωρίζει για την κινητικότητά του, επιτρέποντας τη μεταφορά του με ρυμουλκά από λιμάνι σε λιμάνι, από νησί σε νησί ή ακόμα και σε απομακρυσμένες τοποθεσίες, όπως οι αρκτικές περιοχές ή τα νότια λιμάνια κατά τον χειμώνα. Αυτή η ευελιξία βελτιώνει την επιχειρησιακή ετοιμότητα, φέρνοντας τη συντήρηση κοντά στα σκάφη αντί να περιορίζεται σε σταθερές υποδομές. Το σύστημα δεν εξαρτάται από τις παλίρροιες, καθώς η πλατφόρμα προσαρμόζεται στο ύψος της αποβάθρας, και δεν χρησιμοποιείσαι έρμα, αποτρέποντας την εισαγωγή χωροκατακτητικών ειδών. Οι χειριστές μπορούν να προσαρμόσουν τη χρήση του ανάλογα με τις εποχιακές ανάγκες, όπως η υποστήριξη της ναυσιπλοΐας στην Αρκτική ή η συντήρηση ανεμογεννητριών σε υπεράκτιες εγκαταστάσεις.
Το OmniDock μεγιστοποιεί την απόδοση της επένδυσης (ROI) με ευέλικτη υποδομή που αυξανει τη διαθεσιμότητα ανύψωσης και την επιχειρησιακή αποδοτικότητα. Η χρήση τοπικών υλικών, όπως σκυρόδεμα παραγόμενο επιτόπου, μειώνει το κόστος και ενισχύει τις τοπικές οικονομίες. Η Bardex συνεργάζεται με τοπικές κοινότητες, προσφέροντας εκπαίδευση σε τεχνίτες κατά τη θέση σε λειτουργία και παρέχοντας τοπική υποστήριξη για συντήρηση και ανταλλακτικά. Σε αντίθεση με σταθερά συστήματα όπως το Syncrolift, το OmniDock είναι μεταβιβατικό περιουσιακό στοιχείο, διευκολύνοντας τη χρηματοδότηση και προσφέροντας ευελιξία σε έργα όπως το Project EUSTON.
Στο πλαίσιο του Project EUSTON, που εξετάζει πλωτές ξηρές δεξαμενές για υποβρύχια στο Faslane, το OmniDock αποτελεί ιδανική λύση λόγω της προσαρμοστικότητας και του χαμηλού κόστους του. Η δυνατότητα μεταφοράς υποβρυχίων στην ξηρά για συντήρηση, η ανεξαρτησία από περιβαλλοντικές συνθήκες και η πιστοποίηση από NAVSEA το καθιστούν κατάλληλο για στρατιωτικές εφαρμογές υψηλών απαιτήσεων. Η μαζική παραγωγή αρθρωτών μονάδων και η χρήση τοπικών πόρων μειώνουν το κόστος υλοποίησης, ενώ η κινητικότητα του συστήματος επιτρέπει τη χρήση του σε πολλαπλές τοποθεσίες, ενισχύοντας την επιχειρησιακή ετοιμότητα του βρετανικού ναυτικού.
PHOTO/ Bardex