Η Lockheed Martin Skunk Works®, σε συνεργασία με τη Σχολή Πιλότων Δοκιμών της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, διεξάγει δοκιμές πτήσης πλήρους κλίμακας του καινοτόμου συστήματος Smart Adaptive Flight Control Environment (SAFE) στο αεροσκάφος X-62A Variable In-flight Simulation Test Aircraft (VISTA). Το SAFE είναι μια προηγμένη τεχνολογία που επιτρέπει προσαρμογές σε πραγματικό χρόνο στη συμπεριφορά ελέγχου πτήσης, χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη (AI) και μεθόδους μηχανικής μάθησης για να διορθώνει σφάλματα πτήσης κατά τη διάρκεια της πτήσης. Αυτή η δυνατότητα «μάθησης εν πτήσει» επιτρέπει ταχύτερες και πιο αποδοτικές δοκιμές, μειώνοντας τον χρόνο και το κόστος σε σύγκριση με τις παραδοσιακές μεθόδους, όπου οι προσαρμογές γίνονται στο έδαφος μεταξύ πτήσεων.
Το X-62A VISTA, ένα τροποποιημένο F-16D Block 30 με avionics Block 40, είναι μια μοναδική πλατφόρμα δοκιμών που μπορεί να προσομοιώνει τα χαρακτηριστικά πτήσης άλλων αεροσκαφών, τόσο επανδρωμένων όσο και μη επανδρωμένων. Το SAFE ενσωματώνεται με το VISTA Simulation System (VSS) , το Model Following Algorithm (MFA) και το System for Autonomous Control of the Simulation (SACS) της Lockheed Martin, επιτρέποντας την ταχεία ανάπτυξη και δοκιμή αλγορίθμων αυτονομίας. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης το Enterprise-wide Open Systems Architecture (E-OSA) και τον υπολογιστή αποστολής Enterprise Mission Computer version 2 (EMC2), γνωστό ως «Einstein Box», που υποστηρίζει πολύπλοκες δοκιμές AI.
Οι πρόσφατες δοκιμές, που πραγματοποιήθηκαν στην αεροπορική βάση Edwards στην Καλιφόρνια, έδειξαν ότι το SAFE μπορεί να επαναδιαμορφώνει το σύστημα ελέγχου πτήσης σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας συνεχείς επαναλήψεις χωρίς την ανάγκη προσγείωσης. Αυτή η ικανότητα όχι μόνο επιταχύνει την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, αλλά ενισχύει και την ασφάλεια και την απόδοση τόσο σε επανδρωμένα όσο και σε μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Το SAFE έχει επίσης τη δυνατότητα να εγκαθίσταται γρήγορα σε διάφορα αυτόνομα αεροσκάφη, χάρη στη modular σχεδίασή του.
Το SAFE χρησιμοποιεί προηγμένους αισθητήρες και οθόνες tablet στο πιλοτήριο του X-62A, επιτρέποντας στους πιλότους να παρακολουθούν και να αξιολογούν τις προσαρμογές σε πραγματικό χρόνο. Το σύστημα ενσωματώνει σχήματα αναγνώρισης παραμέτρων για τη βελτιστοποίηση των αλγορίθμων ελέγχου πτήσης.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.