Αρχική » Blog » ΝΑΥΤΙΚΟ

ΝΑΥΤΙΚΟ

  • από

ΥΠΟΨΗΦΙΕΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΤΟΛΟ.

Μετά από πολλά χρόνια απραξίας σε κύριες μονάδες στόλου και με την περίπτωση των αντιτορπιλικών KIDD ΧΑΜΈΝΗ ήρθε επιτέλους η ώρα για επιλογή νέας φρεγάτας μαζί με τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών MEKO.

Με την Τουρκία να έχει επιδοθεί σε ένα ράλλυ ναυπηγήσεων έχοντας εντάξει σε υπηρεσία κορβέτες MILGEM ,έχοντας εκσυγχρονίσει φρεγάτες ακόμη και με δικά της συστήματα μάχης, έχοντας  προσθέσει στον ναυτικό πόλεμο UAV τα οποία απογειώνονται από τα πλοία της και ναυπηγώντας παράλληλα το μίνι αεροπλανοφόρο ANADOLU μαζί με τα νέα της υποβρύχια 214 έχει καταστήσει τον θαλάσσιο χώρο Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειος έναν χώρο με πολλές παγίδες και πολλούς γρίφους τους οποίους εμείς σαν  χώρα πρέπει να λύσουμε.

Σε αυτό το γεωπολιτικό παιχνίδι το ναυτικό πρέπει να παρατάξει μονάδες ικανές να ανταποκριθούν σε όλα τα σενάρια και σαν μονάδες μόνες τους αλλά και σαν σύνολο με τις υπόλοιπες δυνάμεις μέσω διασύνδεσης.

Προχωρώντας στα χαρακτηριστικά των φρεγατών θα λάβουμε υπόψιν κάποιες σταθερές που δεν μας ενδιαφέρουν τόσο στην σύγκριση γιατί όλα τα πλοία έχουν σε αυτές περίπου ίδιες δυνατότητες.

Έτσι όλα τα πλοία διαθέτουν πυροβόλα χαμηλού διαμετρήματος για ασύμμετρες απειλές, διαθέτουν υπόστεγο για ελικόπτερο και UAV , ηλεκτροοπτικό σύστημα και ραντάρ ναυτιλίας ,LINK 16/22 ,όπως και παθητικά συστήματα απόκρυψης πλοίου ,μαζί με δύο κανάλια εμπλοκής για πυραύλους και πυροβόλα.

Ξεκινάμε από την Βρετανική πρόταση με την φρεγάτα AH 140.

Η AH 140 είναι ένα μεγάλο πλοίο με εκτόπισμα γύρω στους 6000 τόνους. Σαν κύριο ραντάρ βλέπουμε το NS100 ένα καλό περιστρεφόμενο ραντάρ ενεργής διάταξης φάσης το οποίο χρησιμοποιεί στοιχεία GaN.To ραντάρ όπως καταλαβαίνουμε είναι συμβιβασμός για να πέσει το κόστος του πλοίου, μια τόσο μεγάλη φρεγάτα θα μπορούσε να φέρει τετραπλό πάνελ σταθερής διάταξης σε ιστό.

Σύστημα διαχείρισης μάχης είναι το γνωστό μας TACTICOS,  sonar σταθερό αναφέρεται το KINGKLIP MK2 και συρόμενο το CAPTAS 4, άρα στον τομέα αυτό το σκάφος είναι πλήρες με ικανότητα αποκάλυψης ακόμη και υποβρύχιων UAV.

Η ταχύτητα του σκάφους αναφέρεται στα 29 knots με μια εμβέλεια γύρω στα 9000nm.

Χρησιμοποιεί διάταξη πρόωσης CODAD(COMPINED DIESEL AND DIESEL).

Στον οπλισμό σαν κύριο πυροβόλο έχουμε επιλογή μεταξύ  127 χλ η76-strales αντιβληματικό.

Τα κελιά κάθετης εκτόξευσης ξεκινάνε από 16 και μπορούν να φτάσουν τα 32 σε σύστημα εκτόξευσης MK-41 για πυράυλους ESSM και SM-2,8 HARPOON η NSM ,ενώ στις τορπίλες έχουμε δύο τριπλούς σωλήνες MK32 για τορπίλες MK46,54,MU90.

Το πλοίο διαθέτει ESM VIGILLE 400D και ECM SCORPION 2 και τελευταία γραμμή άμυνας το RAM.

Από την Ολλανδία έχουμε την φρεγάτα SIGMA.

Μιλάμε για ένα πλοίο περίπου 4,400 τόνων με διάταξη πρόωσης CODOE (COMPINED DIESEL –ELECTRIC OR DIESEL) αναφέρει στο site η DAMIEN για τις 10514 ενώ σε άλλα site αναφέρεται η διάταξη CODLOG(COMPINED DIESEL –ELECTRIC OR GAS).

Σαν κύριο ραντάρ φέρει σε ιστό ψηλά το NS 100 της THALES με τοποθετημένο κατώτερα στον ίδιο ιστό το APAR2 με τέσσερα σταθερά πάνελ.

Στα sonar έχουμε το KINGKLIP MK2 θόλου και συρόμενη διάταξη το CAPTAS 4.

Στο κέντρο διαχείρισης μάχης έχουμε το TACTICOS και στα όπλα έχουμε 76 χλ πυροβόλο κύριο STRALES ,16 μέχρι 32 κελιά για πυραύλους ESSM η SM-2, 8 HARPOON η NSM , 2X32 MK32 σωλήνες τορπιλών και αντιβληματικό RAM.

ESM VIGILE και ECM SCORPION 2 όπως και στην AH 140.

Η Ισπανική F-110 είναι μια φρεγάτα συνέχεια της F-100 με βελτιωμένα χαρακτηρίστηκα STEALTH σε σχέση με την F-100 αν και με περιορισμούς από την ίδια την σχεδίαση η οποία είναι συνέχεια της αρχικής φρεγάτας F-100.

Έτσι στα RADAR έχουμε το SPY-7 AEGIS της LOCHEED σε ιστό με σταθερά πάνελ και PRISMA 25 σταθερά πάνελ RADAR για έλεγχο επιφανείας και υποστήριξη ελικοπτέρου.

SONAR θόλου το UMS 4110 της THALES με συρόμενο CAPTAS 4 της ίδιας εταιρείας, όπως  επίσης και το TUUM6 υποβρύχιο σύστημα επικοινωνιών ,ESM και ECM RIGEL I 110.

Σύστημα μάχης CADIZ , σύστημα πρόωσης  2 GE LM-2500 τουρμπίνες ,4  MTU 4000 diesel μηχανές  και , 4  3MW diesel γεννήτριες.

Στα όπλα έχουμε εκτοξευτή MK 41 για 16 έως 32 κελιά για πυραύλους ESSM η SM-2 ,8 εκτοξευτήρες πυραύλων επιφανείας HARPOON , 2X32 MK32 σωλήνες τορπιλών κύριο πυροβόλο 127 χλ. και αντιβληματικό RAM.

Η φρεγάτα A 200 από την Γερμανία και όχι Α300 όπως κάποιοι αναφέρουν, η  Α300 δεν υπάρχει καν σαν σχέδιο στο site της THYSSEN, είναι μια φρεγάτα των 3800 τόνων.

Σαν σύστημα πρόωσης έχει  το GODAG-WARP(COMPINED DIESEL-DIESEL+GAS+WATERJET).

Στον τομέα των RADAR έχουμε το TRS-4D περιστρεφόμενο ενεργής διάταξης φάσης για έρευνα αέρος κ επιφανείας. Στα SONAR έχουμε το SONAR θόλου ASO και συρόμενο το ACTAS όλα της  ATLAS.Το σύστημα διαχείρισης μάχης είναι και αυτό της ATLAS,ενώ τα ECM και ESM είναι της RIGEL.

Στα όπλα το σκάφος σαν κύριο πυροβόλο φέρει τον 127χλ. ,πίσω από αυτό μπορεί να δεχτεί έως και 32 κελιά για πυραύλους SM-2 και ESSM , στο μέσο μπορεί να δεχτεί έως και 16 πυραύλους επιφανείας EXOCET , NSM,HARPOON , και φέρει επίσης 2X32 MK32 σωλήνες τορπιλών όπως και  αντιβληματικό RAM για προστασία.

Από την Γαλλία έχουμε την φρεγάτα BELLHARA.

H BELHARRA είναι ένα σκάφος των 4,400 τόνων με σύστημα μάχης SETIS και κύριο ραντάρ το SEA FIRE 500 S- BAND  ενεργής διάταξης φάσης , όπως και RADAR X BAND με σταθερά πάνελ για πόλεμο επιφανείας.

Χρησιμοποιεί διάταξη πρόωσης CODAD(COMPINED DIESEL AND DIESEL) και επιτυγχάνει ταχύτητες μέχρι 27 knots. Στα όπλα έχουμε κύριο πυροβόλο 76 χλ. SUPER RAPID STRALES αντιβληματικό , εκτοξευτήρες SYLVER έως 32 κελιά για πυραύλους ASTER 15-30, SCALP NAVAL , τορπιλοσωλήνες: 2 X 2  τορπιλοσωλήνες EYROTORP MU90 IMPACT , και 8 εκτοξευτήρες πυραύλων EXOCET MM 40 BLOCK 3 για πόλεμο επιφανείας όπως και  αντιβληματικό RAM για προστασία.

Στα   sonar έχουμε το KINGKLIP MK2 θόλου και συρόμενη διάταξη το CAPTAS 4 , και στον ηλεκτρονικό πόλεμο ESM SENTINEL και ECM NETTUNO 4100.

Τέλος από τις Η.Π.Α. έχουμε την φρεγάτα MMSC.

Η MMSC είναι ένα πλοίο περίπου 4000 τόνων εξοπλισμένο με μονό συρόμενο SONAR LFATS της L3HARRIS Χρησιμοποιεί σύστημα πρόωσης CODAG (COMPINED DIESEL AND GAS) , και επιτυγχάνει την απίστευτη ταχύτητα για φρεγάτα των 45 knots.

Στον τομέα των RADAR έχουμε το TRS-4D περιστρεφόμενο ενεργής διάταξης φάσης για έρευνα αέρος κ επιφανείας. Στο κέντρο διαχείρισης μάχης έχουμε το COMBATSS 21  και στα όπλα έχουμε 76 χλ πυροβόλο κύριο STRALES ,16 μέχρι 32 κελιά για πυραύλους ESSM η SM-2, 8 HARPOON η NSM , 2X32 MK32 σωλήνες τορπιλών και αντιβληματικό RAM.

Στα ESM έχουμε το WBR-3000 και στα ECM AN/SLQ32C V 6.

Τι μπορούν να προσφέρουν όμως αυτά τα πλοία σε σύγκριση με τις σημερινές φρεγάτες που διαθέτουμε. Τα πλοία με περιστρεφόμενο RADAR έχουν περιορισμούς στην ιχνηλάτηση ΔΕΝ μπορούν να φωτίσουν στόχους για τους SM-2 πάνω από τα 70 χλμ για μαχητικά που πετούν σε χαμηλότερο ύψος ακόμη και με τους καταυγαστήρες οι οποίοι έχουν μια θεωρητική επίδοση στα 100 χλμ .Άρα η χρήση SM-2 αντί ESSM  δεν έχει νόημα γιατί σε αυτές τις αποστάσεις ο ESSM μπορεί να εμπλακεί.

Ήταν λάθος όσοι έλεγαν ότι ο ESSM δεν μπορεί να κάνει αεράμυνα περιοχής  γιατί μπορεί να εμπλακεί στα 70 χλμ 60 κατά άλλους.Προσφέρουν όμως μεγαλύτερη διακριτικότητα από τα σημερινά RADAR αλλά όχι τόσο μεγάλη όση θα περίμενε κάποιος.

Η AH-140 είναι ένα εξαιρετικό πλοίο που περιορίζεται λόγω κόστους στους αισθητήρες αλλά μπορεί να δεχτεί τεράστιες αναβαθμίσεις λόγω χώρου και επίσης προσφέρει και STEALTH σχεδίαση.Η MMSC είναι ένα καράβι πρώτης εμπλοκής μπορεί να βρεθεί πολύ γρήγορα σε περιοχές κρίσης είναι STEALTH μπορεί να προστατευθεί αλλά δεν μπορεί να προστατέψει κομμάτια του στόλου πολύ περισσότερο από μια φρεγάτα HYDRA.

Η φρεγάτα SIGMA είναι ένα πολύ καλό πλοίο με STEALTH σχεδίαση ικανά RADAR και με περισσότερες δυνατότητες εμπλοκής λόγω του APAR2.

H φρεγάτα F-110 είναι ένα πολύ καλό πλοίο με προσπάθεια για χαρακτηριστικά STEALTH αλλά με περιορισμούς λόγω του ότι ακολουθεί την σχεδίαση της F-100 η οποία δεν χτίστηκε σαν STEALTH καράβι.Το RADAR SPY-7 είναι ένα εξαιρετικό RADAR αλλά είναι εξαγωγικό της LOCHEED σε συνεργασία με Ισπανική εταιρεία άρα κατώτερων επιδόσεων από το AEGIS.

Αυτό δεν το έχει αναφέρει κανένα SITE μέχρι τώρα.

Η Α200 είναι ένα καλό πλοίο της THYSSEN μιας εταιρείας με παράδοση αλλά με περιορισμούς στα RADAR.Δεν γνωρίζουμε αν το σκάφος μπορεί να φέρει το TRS-4D σε σταθερά πάνελ και πως θα είναι η διάταξη του ιστού.

Η φρεγάτα BELHARRA τέλος προσφέρει ένα σκάφος με εξαιρετική σχεδίαση STELATH , ένα εξαιρετικό RADAR που κάνει την διαφορά χωρίς περιορισμούς στην εξαγωγή τεχνολογίας και πλεονέκτημα την χρήση πυραύλων SCALP NAVAL που δεν προσφέρει κανένα άλλο πλοίο.

ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΜΙΧΑΗΛ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *